Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DSG

DSG jest bardzo ciekawym typem skrzyni biegów. Rozróżniamy jej dwa rodzaje – skrzynia z mokrymi sprzęgłami (DQ250 oraz mocniejsza odmiana DQ500) oraz skrzynia z suchymi sprzęgłami – DQ200. Moja firma zajmuje się właśnie naprawą tych ostatnich, są one najpopularniejszym rodzajem skrzyń DSG. Wewnątrz jest to praktycznie skrzynia manualna, można nawet powiedzieć że dwie połączone ze sobą (biegi parzyste i nieparzyste), lecz jest ona sterowana tak zwanym modułem mechatronik oraz zespołem sprzęgieł.

Mechatronik jest bardzo zaawansowanym „mózgiem” całej skrzyni DSG.W dużym skrócie steruje on praktycznie wszystkim. Nieodłączną częścią skrzyni DQ200 jest również moduł sprzęgieł. Składa się on z dwóch współpracujących ze sobą sprzęgieł suchych, które działają podobnie jak w samochodzie z manualną skrzynią biegów. Jedno steruje biegami parzystymi, a drugie biegami nieparzystymi. Kiedy bieg jest wrzucony, drugie sprzęgło jest już wciśnięte i czeka na to czego wymaga kierowca – albo przerzucenie biegu w górę albo redukcję na niższy bieg.

W skrzyniach DSG typu DQ200 olej należy wymieniać co 60 tysięcy kilometrów, jest to wskazane przez producenta. Części typu łożyska lub synchronizatory tak jak w skrzyni manualnej zużywają się produkując opiłki. Gdy olej nie jest zmieniany duża ilość opiłków prowadzi do poważnych awarii tych skrzyń biegów.

Moja firma wykonuje naprawy takich skrzyń biegów – od diagnostyki, po wymianę sprzęgieł, łożysk czy modułu mechatronik. Zapraszam do kontaktu aby omówić warunki oferty.